fredag 14 maj 2010

Sephora by OPI - lacklycka!

En kompis till min sambo har varit i New York och innan han åkte dit frågade jag om han kunde tänka sig att hoppa in på ett Sephora och köpa några eftertraktade godingar till mig - och gulliga han sa ja!

I går fick jag dem. Fyra finingar från Sephora by OPI. Som jag har förstått det säljs de bara på Sephora i USA och finns alltså inte att få tag i på europeiska Sephora.

Leaf Him At the Altar. Det lack jag ser mest fram emot att prova. Ett ganska ljust grönt metallic-lack. Så vackert!

Metro Chic. En klassiker som jag såklart vill ha i min samling. En lite udda färg, taupe med lite lila i. Jag brukar inte älska liknande färger på naglarna, men omväxling förnöjer.

Skinny Jeans. Ett turkosblått metallic-lack. Också väldigt vackert!

Domestic Goddess. Ett rödtonat lila krämlack.

Jag har inte testat något SOPI-lack förut så jag har ingen aning om hur kvaliteten på dem brukar vara.

Har ni testat SOPI? Vilka färger i sånt fall och vad tycker ni om dem?

8 kommentarer:

  1. De där har jag suktat över ett antal gånger, men de finns ju inte hos Sephorabutikerna i Europa som jag har besökt. Ska till NY efter sommaren och då jädrans ska jag köpa några.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker de är ungefär som vanliga OPI i kvalitén, nån gång har jag dock tänkt tanken att de kanske är aningens rinnigare men det kan vara inbillning. Prisskillnaden gör ju iaf bara den att det är värt det ändå :) Jag köpte hem "Madame President" (knalligt röd/fuchsia), "Never Enough Shoes" (smakfull svart med skimmer) och "Fancy Schmancy"(silverglitter med lila reflexer). Just nu har jag en kompis i NY som ska plocka hem "It's bouquet with me" och just "Leaf him...", ska bli kul att se hur de är.

    SvaraRadera
  3. Nu är jag grön av avund... Leaf him at he altar har jag länge velat lägga vantarna på. Ser fram emot att se alla de här små raringarna på dina naglar.

    SvaraRadera
  4. Jag har bara Metro Chic och som någon skrev här ovan, så tyckte jag också den var lite, lite rinnigare än OPIs vanliga lack. Metro Chic är i övrigt väldigt likt OPIs You don't know Jacques! Fast bara lite mer lila. Själv tycker jag dock flaskorna är så otroligt fula att jag håller mig undan från SOPI... :)

    SvaraRadera
  5. Leaf him at the altar skulle jag med vilja ha. Den ser så fin ut och så är namnet kul:) Har inte testat några av Sephoras OPI-lack men skulle gärna... Fast det brukar vara ganska dyra på ebay...

    SvaraRadera
  6. Ninni: Jag är också sugen på en NY-resa. Då skulle jag inte bara shoppa en massa SOPI utan också spana in utbudet på alla drugstores. Sist jag var där var jag inte lackbiten så det blev inte så mycket shoppat i den vägen.

    Vikab: Det låter lovande, kan ta att de är något rinnigare. Jag ångrar lite att jag inte beställde It's Bouquet With Me, men får väl köpa den någon annan gång.

    Sminkan: Leaf Him At the Altar blir nog först ut! Har alltid haft en tendens att vilja spara det bästa till sist, men försöker att ändra mig där. :-)

    Gabbe: Flaskorna är väl inte de vackraste jag sett, men inte heller de fulaste. Däremot tycker jag att de är väldigt tunga.

    Emma P: Ja, jag är också förtjust i namnet. :-)

    SvaraRadera
  7. Det var en mycket snäll och rar sambokompis du har

    SvaraRadera
  8. Kajalpennan: Jag vet! Han är såå snäll! :-D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!