söndag 2 januari 2011

Isadora Metal Glitz

Isadora Metal Glitz är ett champagnefärgat foil-lack. Det släpptes med vinterkollektionen Glitzy och jag var tvungen att köpa det efter att ha sett de fina bilderna hos Lipglossbitch.

Jag tycker att Metal Glitz är fin, men jag blir inte direkt hänförd av det. Det är liksom inget speciellt.

Det är ganska skirt och krävde fyra lager för att täcka helt. Formulan var det dock inget fel på och jag gillade den smala penseln också. Flaskan är väldigt liten och innehåller bara 4 ml, men jag kommer inte ihåg vad jag betalade för den. Antagligen alldeles för mycket med tanke på det lilla innehållet.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Finishen får en att haja till, men sen när man tittar på lacket så blir man lite besviken."

English: This is Metal Glitz from the Isadora winter collection Glitzy. It's a champagne foil. Pretty enough, but nothing special really. It was a little sheer and I needed four coats to make it opaque.

7 kommentarer:

  1. Det ser väldigt fint ut! Men fyra lager gör mig lite skeptisk till om jag verkligen vill ha ett eget...

    SvaraRadera
  2. Fint men slår det Swing Baby? Tycker de ser lite lika ut men kan tänka mig att Swing Baby känns mycket roligare. Och fyra lager...inte kul!
    Dina naglar ser alltid så fina och starka ut.

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Jag skulle nog hoppa det om jag var du. Det är absolut inget måste.

    Pamsan: Nej, det slår absolut inte Swing Baby. Swing Baby är mycket mer glittrig och mycket roligare.

    SvaraRadera
  4. Sambon har helt rätt - igen!

    SvaraRadera
  5. Håller också med sambon. Inget sådär super märkvärdigt men fint, absolut!

    SvaraRadera
  6. Vad snyggt färgen ser "fade:ad" ut på översta bilden, haha :)

    SvaraRadera
  7. Sminkan: Ja, det håller jag med om! :-)

    Sminkhörnan: Exakt!

    Maria: Haha, det tänkte jag inte på!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!