söndag 9 januari 2011

LA Girl Metal Iron Red

Iron Red från LA Girls Metal-kollektion är egentligen mer mörkrosa än röd, tycker jag. Om det är rött har det i alla fall mycket rosa i sig. Men nej, jag tycker allt att det är rosa. Eller? Jaja, strunt samma.

Oavsett vilken dess rätta färg är så är det ett mycket vackert lack!

Formulan var faktiskt helt galet bra på det här lacket. Själva lackningen gick som en dans och det täcker alldeles utmärkt med två lager.

Jag älskar Metal-lacken, vartenda ett av dem jag testat har varit fina och av mycket hög kvalitet. Undrar vad LA Girl ska hitta på till våren och sommaren? Ska bli spännande att se!

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det där var småläckert. Du verkar vara inne i en bra fas just nu."

English: Iron Red from LA Girl isn't very red to me. It's more of a dark pink. Or at least a light red with lots of pink in it. Either way, it's a gorgeous polish! The formula was pretty fantastic and covered in two coats.

11 kommentarer:

  1. Jag håller med om att de lacken är bra och att Iron Red är snyggt men lite småknepigt att färgbestämma. Rosarött? ;D

    SvaraRadera
  2. Helt klart rosa, men med en dragning åt det röda hållet.
    Har du fått Twilight-lacken än? Jag håller på och lackar mig igenom mina. Bara 3 kvar nu. :)
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Hahaha sambons kommentar. Tror han gillar rött. :)

    Superfint lack! Du klär i sådana här färger. Antingen därför sambon gillar't! Haha.

    SvaraRadera
  4. Jag igen .... glömde fråga: Hur har det gått med missfärgningen?

    SvaraRadera
  5. Mycket snyggt =)Ser ju definitivt ut att vara mer rosa än rött men oavsett gillar jag tonen väldigt mycket.

    SvaraRadera
  6. Jag föredrar att kalla det ljusrött för jag tycker ändå det känns mer rött än rosa (fast mina färguppfattningar har en tendens att skilja sig från det normala ibland..) =) Men fint är det iaf!

    SvaraRadera
  7. Sminkan: Ja, rosarött låter som en bra beskrivning. Vi klubbar det! :-)

    Mrs Data: Nej, Twilight-lacken har inte kommit fram, jag håller tummarna jättehårt för att jag ska få dem nästa vecka! :-)

    Mia: Ja, sambon är nog rätt förtjust i rött, haha! Missfärgningen är snart borta. Det är bara den övre delen av nageln som fortfarande är missfärgad, resten har växt bort samt att Ciens remover tog bort en del.

    Sminkhörnan: Samma här!

    Roxcat: Haha, mina färguppfattningar kan också skilja sig från andras ibland. :-)

    SminkJante: Tack!

    SvaraRadera
  8. Det var riktigt fint även om jag ofta tycker att rött är lite knepigt. Men den här är ju lite mer rosa och rosa är alltid rosa...

    Håller med om att Metal-lacken är bra har själv Alkaline Blue på tassarna just nu.

    SvaraRadera
  9. Underbar! Sitter i detta nu och klickar hem några av metal-lacken.

    Och du, snygg header! Jag gillar den verkligen.

    SvaraRadera
  10. "Du verkar vara inne i en bra fas just nu."

    Hahaa! Läckert.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!