söndag 13 februari 2011

LA Girl Metallic Olive

Nu har det varit mycket vårfärger på sistone, kanske dags att bryta av med något murrigare? LA Girl Metallic Olive är ett skogsgrönt skimmerlack i samma skola som Nubar Verde och Zoya Edyta. Skimret går i grönt och guld och jag tycker mig till och med ana lite blått ibland.

Jag kan inte få nog av den här sortens gröna finingar! Formulan var kanon, men jag hade oturen att få en flaska vars pensel inte var helt hundra. Längst ut var den spretig och konstig, men det gick hyfsat att lacka med den ändå.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Grönt åt det där mörka hållet är faktiskt helt okej. Det har en liten goth-touch över sig, men inte så att det blir för mycket. Det är fint."

English: I can't get enough of these gorgeous greens! LA Girl Metallic Olive is a foresty green with green and gold shimmer. Sometimes I even think I see some blue shimmer in there. It's pretty similar to Nubar Verde and Zoya Edyta, but I haven't compared them side by side. This is three coats.

9 kommentarer:

  1. Det där lacket var finfint :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina bilder du fick till. Och visst är det fint? Jag älskar mörkgröna, murriga skimmerlack. :)

    SvaraRadera
  3. Ett av mina favoritgröna!! Det är supersnyggt!

    SvaraRadera
  4. Detta var jättefint! Jag älskar mörka murriga färger överlag!! Inte bara gröna... men idag var jag dock lite inspirerad av dina nya Misalack, så jag målade på ett ljust ljust mintgrönt skimmerlack som jag köpte i Paris för flera år sen och som jag inte använt på länge :)

    SvaraRadera
  5. Carina: Ja, visst är det!

    Pamsan: Tack! Och visst är det något speciellt med just gröna, murriga skimmerlack!

    Sminkan: Ja, jag är så glad att jag köpte detta!

    Anna: Jag håller med - murrigt är alltid snyggt! Och kul att jag inspirerade dig. :-)

    SminkJante: Tack!

    Emma P: Eller hur! :-)

    SvaraRadera
  6. Emma: Visst är den! Det är ett fantastiskt lack till ett litet pris. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!