tisdag 19 juli 2011

OPI Play The Peonies

Första lacket ut att testas från Nice Stems fick bli det ljust, ljust rosa Play The Peonies. Det är så ljust att det lätt kan misstas för vitt vid en snabb titt. Det innehåller massor av vackert pärlskimmer.

Jag tycker att Play The Peonies är fin, men färgen är inte direkt "jag".

Formulan var kanske något rinnig, men inte så att det ställde till några problem. Jag har tre lager lack på bilderna. På den översta bilden kan man ana lite VNL, men det var inget som syntes i verkligheten. Det är bara min kamera som är högst oförlåtande.

Finishen gör att man kan få lite synliga penseldrag, men det störde inte mig.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Jag skulle vilja ha lite mer silver om det ska vara sådär."

English: OPI Play The Peonies from the Nice Stems collection is a very pale pink with pearl shimmer. It's nice, but not quite "me". The formula was slightly runny, but not so much that it caused any problems. I'm wearing three coats.

9 kommentarer:

  1. Jag gillar! Men kan förstå om den eventuellt ser lite blek ut - då är det klart mer jag ;)

    SvaraRadera
  2. Snyggt och fräscht. Pärlemoskimmer tycker jag kan vara svårt att få riktigt jämnt men som du säger så gör det oftast inte så mycket.

    SvaraRadera
  3. Pärliga lack i ljusrosa får mig att minnas mina år inom äldreomsorgen. Har målat mången dams naglar i den färgen. :D

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte det var riktigt fint! Passar bra om man vill ha ett diskret lack =)

    SvaraRadera
  5. Skincare by Malin R: Jag är nog mest ovan vid sådana här ljuva nyanser. :-)

    Tina: Nej, är bara färgen tillräckligt fin och penseldragen inte alltför framträdande så friar jag hellre än fäller. :-)

    Sminkan: Det kan jag tänka mig faktiskt, det här lacket känns lite daterat egentligen. Som något man skulle kunnat hitta på hyllorna på 80-talet. :-)

    SminkElin: Absolut! Och ibland är det ju precis det man känner för. :-)

    Charlotte: It is! Very sweet.

    SvaraRadera
  6. Har nyss blivit invigd i nagellackens förtrollande värld och är helt fast! Men jag har en fråga efter att ha följt din blogg ett tag. Vad är VNL?

    SvaraRadera
  7. Sandra: VNL står för Visible Nail Line och betyder att man ser den vita tippen genom lacket, att det inte är helt täckande. Och välkommen till nagellacksträsket! :-)

    SvaraRadera
  8. Det här var verkligen "sött" och ljuvligt om man vill ha en ljus och fin manikyr, jag gillade det verkligen!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!