söndag 7 augusti 2011

Länkkärlek!

Katta bloggade i veckan om det fina med länkkärlek. Katta har ju alltid varit bra på det och nu uppmanar hon andra bloggare att sprida massor av länkkärlek under augusti. Självklart är jag med!

Jag har haft planer under lång tid på att försöka samla massa bra inlägg från mina lackbloggande kollegor en gång i veckan, men det har inte blivit av förrän nu. Men nu är alltså tanken att det här ska bli ett återkommande inslag. Länge leve länkkärleken!

Här är de blogginlägg jag älskat lite extra under den gångna veckan:

  • Féline på Alizarine Claws har frankat fram de jellylack hon önskade att OPI hade gett oss när de släppte sina sorbet-lack i våras.
  • Cactus Nail Polish visade upp lite kreativ svampning som hon gjort med KleanColors metallic-lack.
  • Pamsan på Claws In Color har finfina bilder på Trendsetter från China Glazes höstkollektion Metro. Trendsetter blir nog it-lacket från den kollektionen!
  • Kajalpennan har ju lyckats lägga vantarna på OPI:s kollektion Shimmer Into Summer som enbart säljs på amerikanska Ulta. Avundsjuk! Här visar hon Last Friday Night över I'm An Aqua-aholic.
  • Solveig på Nailin' It har fått mig att dregla efter Barielle Elle's Spell.
  • One Inch Nails visar upp en haul som får mig att skaka av avundsjuka. Jag älskar att se vad andra shoppar!
  • Sminkan har haft en alldeles fantastisk temavecka där hon visat massor av läckra duokromer! Man blir snurrig av alla vackra bilder samtidigt som önskelistan växer sig allt längre...
Hoppas ni får en skön söndag! Jag och sambon ska gå och se Bridesmaids i eftermiddag - yay!

14 kommentarer:

  1. O, tack så mycket för att jag fick vara med på listan :D

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé att samla veckans favvo-inlägg!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar det här med länkkärlek och tycker att det är alldeles för lite utav det egentligen! Toppenidé. :D Är det okej om jag kanske lånar idén framöver?

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med en sån här lista!! Och jag håller med om att det är för lite länklärlek där ute. Fast jag vet att jag också är ganska dålig på det...

    SvaraRadera
  5. Love länkkärlek så det är en jättebra idé :) Nu är jag galet sugen på Trendsetter och KleanColor nagellack

    SvaraRadera
  6. Tusen takk for lenkekjærlighet! :D

    SvaraRadera
  7. Cactus: Det är inget att tacka för, tycker din blogg är toppen! :-)

    Anna: Ja, det är kul att sprida kärlek! :-)

    Chaosophia: Den här idén var ju egentligen inte min, det är bara att sno på! :-)

    Annie: Jag med, dags att bättra sig! :-)

    Martine: Länkkärlek är underbart! :-)

    Solveig: Varsågod, det var du värd!

    Féline: Hehe, vet inte riktigt vad det där betyder! :-)

    SvaraRadera
  8. Vilket fint inlägg. Jag tycker alltid att det känns lite oförskämt att önska sig saker av bloggare (som om ni hade all tid i världen att tillfredställa våra önskemål) men jag gör det iaf. Jag har verkligen uppskattat dina fem favoriter inlägg i blått och lila, men de börjar ju bli lite till åren, och finns dessutom bara för just dessa två färger. Så jag skulle älska att läsa om dina fem favoriter i fler färger och kanske också andra kategorier.

    Tack för en fantastisk blogg!

    SvaraRadera
  9. Wow, nu blev jag ju sugen på massor med nagellack! :)

    Titta gärna in på vår nystartade nagelblogg! :)
    http://weheartpolish.blogspot.com/ tack :)

    SvaraRadera
  10. Hej hej! Först vill jag bara säga att jag gillar din blogg supermycket! Jag har alltid den som referens när jag ska köpa nya lack (något som händer alltför ofta :-) ). Går alltid in här och kollar på dina superbra recensioner recensioner.

    Nu till min fråga/problem. Jag tänkte att eftersom det verkar vara många liksinnade som läser här (d.s.s. nagellacksnördar :-) ) så passar jag på att ställa en fråga här. Hoppas det är okej.

    Det är så att jag har köpt ett OPI-lack på Tradera som jag misstänker att det är något mysko med. När jag köper lack från OPI brukar jag alltid kolla efter deras olika serienummer på flaskan, det finns ett stämplat på etiketten undertill, ett stämplat på nedre delen av flaskan och ett litet etsat på övre delen av flaskan (ni känner säkert till detta redan).

    På flaskan jag köpte är alla borttagna. Det på etiketten undertill är borttaget (hela övre delen på etiketten är borttagen), det på nedre delen av flaskan är borttaget (finns en liten svart fläck kvar som att någon har putsat med aceton där) och det etsade numret är bortfilat (det finns en liten nerfilad ruta i glaset där det skulle ha varit).

    Är det någon mer som har råkat ut för detta? Vad kan det betyda, är det någon slags andrasortering eller kan det (hoppas inte!) vara stöldgods?

    Alla tecken tyder på att det det är äkta (det står OPI inuti på pensenl och kanten är sådär taggig inuti som de äkta är). Jag försökte lite försiktigt kontakta säljaren men hon verkar inte riktigt vilja kännas vid det.

    Jag brukar alltid handla från UK och USA annars och har aldrig varit med om detta tidigare.

    Sorry, det här blev en jättelång kommentar. Hoppas någon därute vet mer om detta. :-)

    Hälsningar Jojo

    SvaraRadera
  11. Åh, vad roligt. Det här skulle jag också vilja göra. Dessutom...undrade varför jag helt plötsligt hade ovanligt många läsare. :) Jäj, tack så mycket.

    SvaraRadera
  12. Åh, du har helt rätt, mer länkkärlek! Jag har varit bättre på det förr än jag är nu. Bra att du påminner om hur viktigt det är att ge lite uppskattning till varandra! Tack för att jag fick vara med! Det värmde och speciellt efter en tuff vecka som förra veckan var. Det tog ju en hel del tid, det gjorde det.

    När ska du köra tema:fulaste nagellacken? Jag vill vara med! :D

    SvaraRadera
  13. Fulaste nagellacken? Jäää va kul. Jag vill också vara med.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!