lördag 13 augusti 2011

Traffic Jam - jämförelser

Jag har ju inte mängder av bärfärgade lack i min samling, men jag lyckades hitta två lack som var värda att jämföra med Traffic Jam. Jag hade funderat på om inte Miami Beet var väldigt lik Traffic Jam och när Nailspotting ställde frågan i förra inlägget så var jag tvungen att leta reda på min flaska. Och jomenvisst, i flaskan ser de ut att vara dupes. Houston We Have A Purple såg också ut att vara lik i färgen, även om formulan förstås skiljer sig åt eftersom det är en jelly.

Väl på naglarna kan jag konstatera att ingen av dem är dupes. Miami Beet är något rödare i tonen än Traffic Jam. Houston We Have A Purple är väldigt nära Miami Beet i färgen, men kräver sina fyra lager för att bli opakt. Traffic Jam drar lite mer mot rosa än de andra två.

Personligen skulle jag nog inte tycka att skillnaderna är stora nog för att motivera att man behöver äga dem allihopa däremot.

4 kommentarer:

  1. Har surfat din blogg ett bra tag idag, TACK för alla recentioner och tips. Kommer nu lägga min första beställning hos 8ty8beauty efter allt drägglande.
    Lite OT fråga; hur fotar du dina naglar så bra? Jag har problem med att få snygga bilder med skärpa. Skulle du kunna tänka dig skriva ett Tips-inlägg om detta? :)

    SvaraRadera
  2. Jag har nog inte något lack som liknar dessa, så det känns som jag kan klicka hem Traffic Jam så småningom =)

    SvaraRadera
  3. Anonym: Jag är verkligen ingen fotoexpert, tyvärr. Men man lär sig väl vad som funkar så småningom. Jag använder ju inte någon systemkamera utan en vanlig kompaktkamera. Det jag tycker är viktigast för att få bra bilder är ljuset. Jag föredrar naturligt ljus och fotar alltid vid fönstret. Fotar sällan med blixt. Öva, öva, öva så ska du se att du blir nöjd med dina bilder till slut. :-)

    Roxcat: Ja, ett bärigt lack kan man behöva i sin samling och Traffic Jam är en fin kandidat ur den färgfamiljen. :-)

    SvaraRadera
  4. Åh du är väl underbar! tack så mycket för den perfekta jämförelsen! Houston We Have A Purple är ett av mina absoluta favoritlack och jag kommer inte överge det för ett krämlack som liknar så nu slapp jag köpa, bli besviken och behöva göra mig av med det :) är svag för vinrött så jag har redan för många ;)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!