lördag 8 oktober 2011

Depend #254

Här var det smurfblått! Depend #254 är ett dammigt smurfblått krämlack med en aningens grönt i sig. Det syns dock inte på bilderna. Men en aningens grönt, ja.

Formulan var bra på alla sätt och det täcker med två lager. Det här gifte sig dock inte särskilt väl med mitt älskade Seche Vite, utan SV fick det att dra ihop sig lite i kanterna. Jag testade två gånger och samma sak hände båda gångerna. Lite småtrist, men det syns ju egentligen bara på nära håll.

Mitt betyg: 4/5

English: Depend #254 was released with this years fall collection and is a dusty smurf blue creme. It also has a tiny bit of green mixed in there, but you really can't tell that from my pictures.
The formula was great and you only need two coats. Sadly, this one doesn't react very well with my beloved Seche Vite. SV causes the polish to shrink a little around the edges, I tried twice and the same thing happened both times. Good thing you only really see the shrinkage when you watch it close up!

11 kommentarer:

  1. Snyggt men det är nog lite för mellanblått för att jag ska bli kär.

    SvaraRadera
  2. Härlig färg :) Jag är inne i en period där jag gillar klara "serietidningsfärger" just nu

    SvaraRadera
  3. Hej! Hittade just till din blogg (minns inte hur). Den verkar jättebra! :)

    Mvh

    SvaraRadera
  4. Väldigt fin färg! Depend har verkligen en hel del snygga färger i höstkollektionen, vill typ ha alla.

    SvaraRadera
  5. Fint, men jag föredrar den här typen av blå på Smurfarna.

    SvaraRadera
  6. Hej skulle vi kunna göra ettt länk byte?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!