måndag 24 oktober 2011

Kicks Army Jacket

Det här är andra lacket jag testar från Kicks egna kollektion och precis som med Purple Rain så är det en helt igenom positiv upplevelse. Army Jacket är ett dammigt militärgrönt krämlack som är lätt att lacka med.

Det är precis lagom tjockt, lätt att kontrollera och täcker med två lager. Ett toppenlack! Färgen är ju inte direkt ovanlig numera, det kryllar av liknande lack där ute. Men om du är på jakt efter ett dammigt militärgrönt lack så är det här ett alldeles utmärkt val.

Kicks lacker kostar 39 kr/8 ml och finns såklart i samliga av Kicks butiker samt i deras webbshop.

Mitt betyg: 4/5

Kicks Army Jacket is a dusty military green creme with excellent qualities. It flows like butter on the nail and you get full opacity with two coats. The color may not be terribly unique, no, but if you're on the lookout for something similar, then this is a nice pick. Unfortunately it's only available in Sweden, though, as it's sold in the chain Kicks.

10 kommentarer:

  1. Snyggt! Om jag tänker efter så har inte jag något grönt i den här nyansen. Alltså är det ju helt ok att slå till. :)

    SvaraRadera
  2. Det är riktigt snyggt! Dock så har inte KICKS-lacken suttit så bra på mig, men det kan ju kanske bero på att mitt baslack och även mitt överlack inte är så högkvalitativa. Jag har redan H&M's "hunt me down" så detta kanske inte är så nödvändigt för mig att köpa, de måste vara väldigt lika?

    SvaraRadera
  3. Väldigt snygg grön, och jag gillar den där dammiga nyansen.

    SvaraRadera
  4. Älskar dammiga nyanser, speciellt gröna :) Har varit väldigt nöjd med de kicks-lack som jag har köpt och tycker det är jättebra med fler budgetmärken i Sverige

    SvaraRadera
  5. Jag håller helt med dig Anne, Kicks lack är toppenbra! Det är verkligen kul att de både håller hög kvalitet men ända lyckas hålla priserna nere. Och att de finns i så många färger gör ju inte saken sämre... :-)

    SvaraRadera
  6. very flattering on you and beautiful shade for fall

    SvaraRadera
  7. Pamsan: Ja, det är ju så billigt också! :-)

    Angelica: Jag har inte något att klaga på vad gäller hållbarheten. Det kan man mycket väl bero på vad man använder för bas- och topplack.

    Makeupoholic: Jag med!

    Martine: Ja, jag är också nöjd med de jag testat! Hoppas de kommer att släppa fler spännande färger i framtiden.

    Annika: Eller hur, det är alltid kul med nya märken! :-)

    Hermetic: Thank you! :-)

    SvaraRadera
  8. Fin färg men lite likt många andra lack som kommit senaste tiden, eller hur?

    SvaraRadera
  9. Haha jag drömde om det här lacket inatt! Fast av någon anledning så lade jag på det med en maskaraborste, så man kan ju förstå att det inte blev så snyggt! Därför är jag inte så sugen på detta... :P

    SvaraRadera

Kommentera gärna!