torsdag 6 oktober 2011

Models Own Magenta Pearl

Nu märks det verkligen att det är höst, det blir allt svårare att hitta bra ljus att fota i, åtminstone på vardagar då man har fullt upp med jobb. Är inte särskilt nöjd med dessa bilder, men de får lov att duga. Lacket är i alla fall Magenta Pearl från Models Own. Ett magentafärgat skimmerlack.


Det här var dessvärre skirt som attan och de första tre lagren blev lite flammiga. Först efter det fjärde lagret såg det bra ut. Formulan var dessutom lite rinnig och inte den enklaste att lacka med. Det här var det första lacket från Models Own som jag testade och det var alltså en halvdan upplevelse. Jag gillar verkligen färgen och penseln var också trevlig, men formulan hade kunnat vara bättre.

Mitt betyg: 3/5

English: Magenta Pearl is the first polish from Models Own that I've tried. It's a magenta shimmer and since I love magenta the color is right up my alley. The formula was a little runny and sheer though. I needed four coats to make it opaque.

16 kommentarer:

  1. Väldigt snyggt iaf! Och kul med en recension av Models Own. Det blir ju till att köpa de nya duokroma när de kommer ut, så då är det bra att veta vad man kan väntas sig av märket

    SvaraRadera
  2. Mmmh, var ju så där roligt att det krävdes så många lager för att det skulle täcka, men fint som attan är det :) Ska ta och köpa hela beetlejuice kollektionen när det kommer ut nästa månad :)

    SvaraRadera
  3. Fin färg men formulan lät inte lockande alls.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår precis vad du menar med ljuset. Jag sprang runt i huset idag och försökte hitta en gnutta ljus och då är jag ändå hemma på dagarna... Tror att jag ska köpa mig en lampa för ändamålet. Och tvinga maken bygga en permanent lightbox i WiC:en i nya huset =D

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Men vad tråkigt när man blir besviken på ett lack! Har inte ett enda models own och nu blev man ju inte mer sugen direkt :)

    SvaraRadera
  7. Men vad trist det låter, men den har en fin nyans i alla fall :)

    Håller med om att det är jobbigt att hitta bra ljus just nu. Har letat efter billiga lampor som är till för fotografering, men har tyvärr inte hittat några ännu...

    SvaraRadera
  8. Färgen är vacker. Påminner lite om ett Rodeo Diva-lack som jag heeeelt glömt av vad det heter.

    Ljuset åh ljuset var är du? Håller så med. Skaffade ljustält samt belysning för billig peng förra vintern. Funkar bra ibland men vissa lack blir helkonstiga i den belysningen så det är inte den bästa lösningen. Jag tror att jag behöver en bättre kamera...

    SvaraRadera
  9. Påminner lite om Diva of Geneva?

    SvaraRadera
  10. Synd på det skira, för färgen är fin!

    SvaraRadera
  11. Vacker färg!! Men vad synd på formulan, hoppas detta är Models Own svarta får.

    SvaraRadera
  12. Vacker färg, men det är nog inte värt det, om fomrmulan är som du säger!

    SvaraRadera
  13. Cactus: Ja, de duokroma måste jag ha nästan oavsett hur mycket formulan suger. :-)

    Martine: Jag med, längtar! :-)

    Sminkan: Nej, jag hoppas att de brukar vara bättre.

    Kajalpennan: Jag har funderat på att investera i en lightbox, men har inte kommit mig för ännu. Kanske gör jag slag i saken i vinter. :-)

    Lacklycka: Det är alltid tråkigt när första erfarenheten av ett märke blir en besvikelse. Jag hoppas att jag hade otur bara. :-)

    Carina: Ja, det är verkligen supertrist när ljuset försvinner.

    Pamsan: Jag har också glömt vad det heter, men jag vet vilket du menar! :-)

    Anonym: Jag tycker nog inte att Diva of Geneva är så magentafärgat, men kanske har de ändå vissa likheter. :-)

    Kerstin: Ja, färgen är super!

    Lackynails: Jag hoppas också det!

    Sminkhörnan: Nej, färgen är ju vacker, men inte särskilt unik. Det finns nog bättre lack om man är sugen på magenta.

    SvaraRadera
  14. Jag faller gång på gång för den här typen av färg, på andra. Tur att du skrev att den var så skir, så slipper jag köpa det. :)

    SvaraRadera
  15. Här har vi en annorlunda blogg. Lättläst och bra bilder! :) Dessutom måste man inte läsa mellan raderna för att få fram dina åsikter eller din bedömning utan allt står klart och tydligt :) Kör hårt! :D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!