tisdag 25 oktober 2011

OPI Divine Swine

OPI Divine Swine (älskar, älskar, älskar namnet!) består av yttepyttesmå magentafärgade hexagoner och större silverhexagoner i en klar bas. Av någon anledning så känns det inte sådär jätteintressant faktiskt. Jag brukar ju gilla allt magentfärgat, men den här gången känner jag mig lite avig gentemot det faktiskt. Kanske har jag bara en dålig dag?

Jag upplevde det som ganska svårt att få glittret att sprida ut sig jämnt på nageln. Det är dessutom ganska skirt och skulle nog därför göra sig bäst ovanpå ett annat lack. På bilderna bär jag fyra lager, men det är fortfarande inte opakt. VNL:en är dock inte fullt lika synlig i verkligheten.

Nej, jag känner dessvärre ingen större kärlek för Divine Swine.

Vad tycker ni? Snyggt? Roligt? Fult? Något ni kommer att köpa?


Mitt betyg: 3/5

I expected to love Divine Swine more than I actually do (although the name is pure genius!). It's really tiny magenta hex glitter and larger silver hex glitter in a clear base. It's rather sheer and therefore probably best used on top of another polish than on its own. I'm wearing four coats in the pictures and it's still not opaque. I can't put my finger on why I'm not loving this... I mean, I normally love anything magenta, and hex glitter is my favorite kind... But somehow Divine Swine still feels a bit uninteresting.

17 kommentarer:

  1. Oj, det är många lack ur den här kollektionen vars namn lyser starkare än lacken i sig. Det är väl lite roligt med den här typen av glitter, men jag skulle behöva vara på mitt muppigaste (pun intended!) humör någonsin för att klara av att bära det här själv i mer än tre minuter.

    SvaraRadera
  2. Hmm det är kul det där hur man ändrar sig efter att ha sett swatches! Jag var tokexalterad över Muppets-glittren efter promo-bilderna men nu har det slutat med att jag endast beställt tre av de andra lacken istället! Jag gillar färgen, men det känns lite ovärt när glittret verkar så svårlackat!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det ser fint ut...på Dig..men med tanke på hur lång tid det tar att få bort sådant lack, får mig att avstå från att själv prova! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag tror bestämt att du bara har en dålig dag Anne! Det ser ju makalöst ut. :-)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att det ser kalas ut men frågan är ändå om det är värt det. Beställde några fler lack ur L.A. Girls glitterserie alldeles nyss. De känns lite lika och är ju mer budget. Det slutar väl säkert med att jag klickar hem dessa också men jag känner som många andra. Promobilderna gjorde mig knäsvag men efter swatches har mitt intresse svalnat en aning.

    SvaraRadera
  6. Det blir liksom för mycket av allt, inte ett glitter i min smak, tror inget av mupp-glittren är det. Mer knas-roligt än snyggt :)

    SvaraRadera
  7. Mja, magenta är inte min grej, men jag gillar ändp kombinationen av glitterstorlekarna.

    SvaraRadera
  8. Det ser ju helt klart fint ut men 4+ lager känns inte värt det för mig. Blir layering i så fall om jag nu tar hem detta nån gång :)

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt tycker jag, men 4 lager och fortfarande så opakt. Frågan är om det är värt det?

    SvaraRadera
  10. Jag tycker glittren ser fina ut, men samtidigt så blir jag mindre sugen på dem jo längre tiden går... Men det ser väldigt snyggt ut när det väl är på! :)

    SvaraRadera
  11. Jag tycker att det är kul, men känner inget stort behov av att skaffa ett eget.

    SvaraRadera
  12. Den ser lite plåtig ut. Jag går inte igång alls på den, men jag är överlag besviken på glittren i den här kollektionen. Har inte beställt något.

    SvaraRadera
  13. Synd :(. Jag förväntade mig så mycket från Muppets-kollektionen...Speciellt glitter-lacken, men det brukar ju alltid vara så - ju större glitterpartiklarna är desto svårare blir det att färdela dem jämt. Kan nog ändå bli fint att fejda över magentafärgad shimmerlack för extra festlig look.

    SvaraRadera
  14. Chaosophia: Jag kan verkligen inte sätta fingret på varför jag inte riktigt gillar det, brukar ju uppskatta galna glitterlack, men nä, det här går bara inte hem.

    Nailsbybellan: Ja, jag måste nog hålla med om att den andra halvan av kollektionen känns intressantast. Udda! :-)

    Tina N: Ja, borttagningen är onekligen något av en prövning! .-)

    Annika: Haha, kul att du uppskattar det i alla fall! :-)

    Pamsan: Ja, jag tycker nog att LA Girls glitterlack känns både finare och mer prisvärda.

    Cactus: Jag brukar ju gilla knasroligta, men inte den här gången tydligen. :-)

    Lackynails: Ja, jag gillar också glitterlack där man blandar storlekar och former. :-)

    Lacklycka: Ja, det lämpar sig absolut bäst till layering.

    Nagelfreak: Tror tyvärr inte att det är det...

    Annie: Jag har förhoppningar om att jag kommer att gilla Rainbow Connection bättre!

    Kerstin: Förstår det!

    Sminkan: Plåtig var en bra beskrivning. Det ser liksom inte helt lyckat ut på naglarna. Trist!

    Olena: Ja, det går säkert att göra något roligt av detta också om man försöker. :-)

    SvaraRadera
  15. Jeg synes den var superkul på deg, men ut fra det du skriver om 4 lag og fortsatt VNL kommer jeg nok til å ligge unna.

    OPI skuffer meg i år, mens China Glaze imponerer meg gang etter gang med sine kolleksjoner. Kanskje OPI må ned på 2. plass på favorittmerkelisten? O_o

    SvaraRadera
  16. Jag tycker de där glittrena är så läckra. Men skulle nog använda dem som layeringlack. Däremot den jag var mest sugen på, det galnaste av dem alla är jag inte sugen på alls sen swatcher började visas.

    SvaraRadera
  17. Gillar upplägget färgat småglitter + stora silvriga men väljer Gettin miss Piggy with it istället, föredrar rött. :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!