söndag 23 oktober 2011

OPI Meep-Meep-Meep

Igår lackade jag om till OPI Meep-Meep-Meep från The Muppets. Det består av en mörkrosa jellybas med rosa mikroglitter. Lacket ville inte jämna ut sig på egen hand utan bildade små vallar här och var om jag inte jämnade till det själv med penseln.

Jag använde tre lager, men egentligen hade det räckt med två. En stor nackdel med Meep-Meep-Meep är den på tok för långa torktiden. Jag avslutade med ett lager av det snabbtorkande Seche Vite, men en halvtimme senare var det fortfarande långt ifrån härdat. Följden blev att jag lyckades sabba manikyren fullständigt och det åkte av illa kvickt.

Mitt betyg: 3/5

OPI Meep-Meep-Meep is a dark pink jelly with lots of pink micro glitter. Very pretty and juicy looking. I used three coats, but two would have been enough. Despite its beauty this polish has a huge downside and that's its long drying time. I finished with a coat of Seche Vite, but 30 minutes later it was still far from dried. I ended up completely destroying the manicure because of this so it had to come off.

16 kommentarer:

  1. Vart kan man köpa lacket? Eller det har väl inte kommit ut än? :) Jag har inte sett kolletionen än. :)

    SvaraRadera
  2. Alexandra: Nej, har för mig att The Muppets släpps i november!

    SvaraRadera
  3. Vad synd att lacket inte var så bra! Färgen är väldigt vacker iallafall!

    SvaraRadera
  4. Hut kommer det sig att du får prova nagellacken innan de kommer ut och får gå på förhansvisningar och så ? :)

    SvaraRadera
  5. Synd, för det är en väldigt läcker färg! För att inte tala om det roliga namnet...

    SvaraRadera
  6. Färgen var ju väldigt fin, synd att det inte torkar bara. Sånt orkar man ju inte med.. =/

    SvaraRadera
  7. Jag hade tänkt skaffa det här bara på namnet, det är ju världens gulligaste namn! Men om det ska bete sig så och inte torka så blir jag ju mindre sugen... hmm, får nog tänka på det en vända till

    SvaraRadera
  8. Det här är ett av lacken från The Muppets som jag hade tänkt slå till på, men nu tror jag att jag ångrar mig. Vem orkar vänta så länge på att det ska torka?

    SvaraRadera
  9. Namnet är bättre än lacket verkar vara...

    SvaraRadera
  10. Synd med torkningen på ett så fint lack!

    SvaraRadera
  11. Jossan: Ja, hade formulan varit bättre hade det varit ett toppenlack!

    Amanda: Ja, det beror såklart på att jag skriver den här bloggen. :-)

    Vikab: Ja, namnet är ju så gulligt! :-D

    Annie: Nej, jag kan acceptera en längre torktid i vissa fall, när lacken är riktigt speciella, men det här är inte tillräckligt unikt för att jag ska orka.

    Cactus: Ja, namnet är ju urgulligt! Gillar överlag namnen i den här kollektionen. :-) Men jag tycker personligen inte att det här lacket var värt mödan med den långa torktiden.

    Annika: Inte jag i alla fall! :-)

    Sminkan: Ja, tyvärr är det så...

    Kerstin: Tack!

    Nagelfreak: Ja, verkligen!

    SvaraRadera
  12. Vad läckert! Är sugen på flera av lacken från Muppets, har Rainbow connection här hemma och det gjorde inte suktandet bättre.. :p

    SvaraRadera
  13. Åh, det som ser så fint ut, och har ett sådant bra namn! Varför kan det inte vara bättre formula? Nu är det visserligen redan på väg hem till mig, så jag håller tummarna för att det ska funka bättre på mig.

    SvaraRadera
  14. Jag tänker slå till på detta lack ändå! Man får försöka vara lugn och läsa eller se någon film under torktiden....

    SvaraRadera
  15. Vad konstigt, för mig torkade det jättesnabbt och fungerade väldigt bra att måla med!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!