onsdag 26 oktober 2011

Priti NYC Devil's Backbone

I dag har jag en grön skönhet att visa er, nämligen Devil's Backbone från Priti NYC. Jag fick ju hem detta och Mourning Widow att testa för ett par månader sedan. Devil's Backbone är alltså grönt som drar något åt blått och har ett vackert skimmer.

Formulan var lätt att lacka med och det täcker med två lager. Jag toppade med ett lager Seche Vite och då torkade det snabbt.

Lacken från Priti NYC kostar 109 kr hos deras svenska återförsäljare, webbshoppen Bekkas.se.

Mitt betyg: 4/5

Priti NYC Devil's Backbone is a green shimmer that leans slightly blue. Such a pretty color, I can't get enough of these types of green! The formula was easy to work with and it covers nicely with two coats.

8 kommentarer:

  1. Det är alltid vackert med dessa gröna men det känns som att man sett det förut. Kan inte komma på vilket lack det skulle vara iofs. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det ser otroligt likt OPIs Cuckoo for this color.

    Snygg färg, men jag tycker nog att namnet är mer intressant än färgen på detta lack.

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Håller med Annika, roligt namn :)

    SvaraRadera
  4. Verkligen inte unikt, men lika fint för det! Jag kan ju aldrig heller riktigt få nog av den här typen av grönt.

    SvaraRadera
  5. Roligt att se mer udda märken framförallt! Det här var fint, men inte 109-kronor-fint :p

    SvaraRadera
  6. Pamsan: Visst har man sett liknande lack förut, absolut! Men det gör det ju inte mindre vackert. :-

    Annika: Kanske det! Jag har tyvärr inte kvar min flaska så jag kan inte jämföra...

    Helga: Jag gillar också namnet! Kul med lacknamn som inte är så snälla. :-)

    Chaosophia: Så känner jag med! :-)

    Cactus: Ja, det är alltid roligt att upptäcka nya märken!

    SvaraRadera
  7. Jag älskar denna nyans på gröna lack! Skulle kunna äga hur många som helst! =)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!