lördag 7 april 2012

Årets påskmanikyr: China Glaze Sunshine Pop

Jag bär alltid gult på naglarna på påskafton, det har blivit en tradition. Jag vet att det finns andra påskfärger, men för mig är gult det självklara valet. Så jag har sparat China Glaze Sunshine Pop till i dag.

Det är ett solgult lack med fint, fint silverskimmer.

Jag har läst lite blandade åsikter om detta på andra nagelbloggar. Vissa gillar, vissa gillar inte. Jag älskar det i alla fall! Jag tycker skimret ger lacket en fin lyster och jag älskar den gula nyansen.

Formulan var däremot ganska knepig. Tjock och liksom seg. För att få ett jämnt resultat behövde jag tre lager. Eftersom det gärna blir strimmigt så är bästa tekniken att försöka använda så få penseldrag som möjligt. Inte slabba runt med penseln för mycket. Då blir det bara mer ojämnt.

Trots formulan så tycker jag att det är värt att skaffa om man som jag gillar gult. Jag kommer absolut att plocka fram Sunshine Pop fler gånger.

Mitt betyg: 4/5

Vad har ni för påskmanikyr? Berätta!

Och glad påsk till er allihopa! Jag firar med middag med familjen i kväll och har gjort en passionsfruktscheesecake till dessert.

Happy easter everyone! I always wear a yellow polish on easter eve and this year I've been saving China Glaze Sunshine Pop for today. Bright yellow with very fine silver shimmer. I'm loving this a lot! The formula was tricky though, thick and sort of gluey. I needed three coats.
But even though it has some formula issues I definitely think this is worth getting if you're into yellow polishes. I'll be wearing this a lot!

15 kommentarer:

  1. Jag gillade färgen på det där väldigt mycket, skimret not so much. Allra minst gillade jag hur gula mina naglar var/är efter att ha använt det. Hoppas du slipper det...
    Själv sportar jag lila idag.

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Såg riktigt trevligt ut på dina bilder, gjorde mig lite sugen på det! Annars har jag sett bilder där jag känt att nej det där var inte för mig. Kommer nog vela om jag ska ha det eller inte fram till de slutar tillverka det tror jag :P

    SvaraRadera
  3. Fint! Jag tycker ju om skimmer i lacken så det gjorde för min del lacket finare än om det varit utan.

    Själv leker jag fågel och har fjädrar på naglarna!

    SvaraRadera
  4. Bra tradition, nåt att ta efter kanske! Fint skimmer i det där lacket...

    Glad Påsk på dig!

    SvaraRadera
  5. Fint! Man förväntar sig väl inte bra formula på gula lack. Eller det gör inte jag iaf.

    SvaraRadera
  6. Där fick du mig att vilja köpa det! Bilderna är jättefina och jag vill klicka hem det nu.

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig och påskig färg! Passar verkligen bra nu. Glad påsk!

    SvaraRadera
  8. Oh, det här är en perfekt påskmanikyr! Jag älskar skimret i det här lacket! Jättefint!

    SvaraRadera
  9. Himla fint! Den är jag lite sugen på. Jag hade Nubar Lemon idag. :D

    SvaraRadera
  10. Jag tänkte att OPI It's my year skulle vara lite påskig; lila med gul-guldigt skimmer. Men min idé föll platt för naglarna såg mest koppar-vinröd-skimriga ut i det halvdaskiga inomhusljuset som gårdagen bjöd på. Det blir gult nästa år!

    SvaraRadera
  11. Mrs Data: Har inte tagit bort det ännu, men hoppas verkligen jag klarar mig från missfärgning! :-/

    Cactus: Jag tyckte det såg så fint ut i flaskan, men blev osäker när jag läste hos en del bloggare som inte gillade det. Som tur var gillar jag det stark! :-)

    Helena: Ja, jag har inte heller så många gula skimmerlack så det här kändes lite roligare än ett vanligt krämlack.

    Kitty: Glad påsk! :-)

    Helga: Nej, de flesta är ju något knepiga, men det finns ju helt klart gula med acceptabel formula. Den här hör till de värre jag testat.

    Pamsan: Jag tycker absolut att du ska skaffa det, blir ett fint tillskott till samlingen!

    Annie: Ja, jag kände på en gång att det här var årets påskfärg. :-)

    My Nail Polish Online: Jag med, skimret är jättefint!

    Sminkan: Den såg jättefin ut! Kanske klickas den hem vad det lider... :-)

    Anna: Nja, den är nog inte så påsklila, särskilt inte inomhus. Men vacker som bara den i alla fall!

    SvaraRadera
  12. Jag fick lite ont om tid igår så min manikyr hann inte riktigt bli klar så jag ska färdigställa den idag, den innefattar iaf gult och rosa. Om man lyckas applicera Sunshine Pop bra så tycker jag det är ett trevligt gult lack, jag gillar ju lite skimmer =) Det ser fint ut på dina bilder!

    SvaraRadera
  13. http://nailorama.blogspot.se/2012/04/glad-pask-marbling.html här är mina påsknaglar! Måste säga att jag är väldigt nöjd själv :-) ha en fortsatt glad påsk :-)

    SvaraRadera
  14. Jag körde på grå naglar med fula (gula) kycklingar! Har tyvärr ingen bra kamera, men hoppas få upp en bild från min syster nån gång snart :)
    Och igår målade jag påskäggs-naglar..

    SvaraRadera
  15. Jag tror jag får sälla mig till skaran som inte gillar det här. Färgen är fin, men jag gillade inte skimret, de synliga penseldragen eller formulan som var hemsk att lacka med. Fast den ser snygg ut på dig!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!