onsdag 25 april 2012

Oh My Gosh Baby Blue

I dag har jag ett fantastiskt tjusigt lack åt er! Det babyblå Oh My Gosh Baby Blue. Krispigt och vårigt! Och med fantastiska egenskaper, särskilt med tanke på att pasteller ofta är knepiga att lacka med.





Formulan var i alla fall som en dröm. Det blir jämnt från första lagret, inte ett dugg strimmigt. Det är lagom tjockt och täcker helt med tre lager.

Mitt betyg: 5/5

Oh My Gosh Baby Blue is a gorgeous baby blue creme. Pastels like this one are often tricky to apply, but this had no issues at all. No streakiness at all! This is three coats.

17 kommentarer:

  1. Riktigt fint! Ser väldigt smickrande ut. Det gillas!

    SvaraRadera
  2. Men du! Så vackert! Var har du köpt det?

    SvaraRadera
  3. Lacklycka: Ja, det är verkligen otroligt snyggt!

    Kerstin: Tack!

    Lackynails: Jag köpte det tyvärr i Edinburgh, vet inte om det går att få tag i i Sverige. Förmodligen inte. :-(

    SvaraRadera
  4. Fint! Nu måste jag ju gå förbi Matas och se om de har den här färgen.

    SvaraRadera
  5. Jäklar vad snyggt! Älskar Gosh, synd att de är så svåra att hitta i Sverige..

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Lite pepsodent-känsla!

    En fråga: Var förvarar du dina lack? Jag flyttar mina från byrålåda, till väggskåp, till annan byrålåda (där jag egentligen skulle behöva förvra kläder)...
    Ska man köpa en nail rack av nåt slag, och varifrån? Känns som dyr shipping om man ska beställa på e-bay... Eller ska man tvinga sambon att snickra en? Så många frågor, och så få svar ;-)

    SvaraRadera
  7. @ Linda: köp en Helmer-byrå på Ikea! Bästa lackförvaringen :)

    SvaraRadera
  8. Helmer? Springer till IKEAS hemsida.. ;-)

    SvaraRadera
  9. Hihi, jag har 2 röda såna, till skrivbordslådor... Kanske får köpa en till till nagellack.. Men jag har en våt dröm om att ha dem uppsatta på väggen på nåt vis.. Ska bara få med sambon på den planen...

    SvaraRadera
  10. Oh, vilken underbar fin blå färg!! Hur snyggt som helst!

    SvaraRadera
  11. Polityr: Om du hittar den bör du absolut slå till!

    Honmednaglarna: Tack!

    L: Ja, det är trist!

    Helena: Ja, visst är det fint!

    Linda: Jag har mina lack i två Helmers, men det börjar bli dags att köpa en tredje nu.

    My Nail Polish Online: Tack!

    Roxcat: Tack!

    Sminkan: Visst är den! Blev förtjust över förväntan!

    Sanna: Visst är den fin!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!