onsdag 4 april 2012

OPI My Boyfriend Scales Walls

OPI My Boyfriend Scales Walls från The Amazing Spiderman kollektionen är ett vitt krämlack med ett par droppar grått i. Jag älskar't! Faktum är att jag tänker att det här skulle kunna bli en favoritmanikyr i sommar. Ljust och fräscht, typ.

Jag har tre lager lack på bilderna och sen har jag avslutat med ett lage Essie Good to Go. Formulan är något rinnig och man bör vänta så att lagren torkar innan man fortsätter med nästa. Gör man inte det så riskerar man att dra med sig nagellacket igen och få bald spots. Det hände mig på en nagel, som därför fick ett fjärde lager.

Mitt betyg: 4/5

OPI My Boyfriend Scales Walls from the upcoming The Amazing Spiderman collection is a slightly greyed out white creme. I'm really loving this and think that this may be my go to mani this summer.
The formula was a tad bit runny and you need to let each coat dry before putting on the next. Otherwise you might experience some cuticle drag. This is three coats.

15 kommentarer:

  1. Älskar't jag oxå! Måste hålla utkik när/om vi får de i butik snart och köpa ett, gillar färgen skarpt.

    SvaraRadera
  2. Mmm, det var snyggt men jag är allergisk mot rinnig formula egentligen. Har alldeles för få vita lack så det här kanske jag beställer ändå.

    SvaraRadera
  3. Har köpt ett nästan identiskt igår från Kicks - känner att jag måste testa det idag!

    SvaraRadera
  4. Åh, det är ju jättefint! Gillar att det har lite grått i sig och inte bara är rent vitt.

    SvaraRadera
  5. Fin färg, men jag är nog mer nyfiken om vad du tycker om Essies överlack?

    SvaraRadera
  6. Ja! Så snygg. Älskar allt som är nästan-vitt! Det ser så fräscht ut :)

    SvaraRadera
  7. Oj vad snygg! Kommer verkligen att bli snygg i sommar!

    SvaraRadera
  8. Verkligen fint! Vit manikyr till sommaren är såå himla snyggt!

    SvaraRadera
  9. Vildanaglar: Den är verkligen jättesnygg! Gillar att den är lite grå i tonen, känns mindre skarpt så.

    Pamsan: Den är inte såå rinnig. Jag skulle inte låta det stoppa mig om jag var du. :-)

    Lacklycka: Jag med!

    Martine: Måste kolla in det, låter som ett bra budgettips!

    BrilliantNail: Jag med, det känns mjukare så. Fast ändå krispigt.

    Helena: Ska skriva ihop en recension snart, kanske i helgen!

    Nailsbybellan: Fräscht var ordet!

    Solveig: Tack! :-)

    Annie: Ja, jag tror också det! Blir nog ännu finare till bruna händer!

    My Nail Polish Online: Ja, jag gillar också det! Vitt eller riktigt knalligt. :-)

    SvaraRadera
  10. Det ser väldigt fint och fräscht ut!

    SvaraRadera
  11. Det ser räscht ut. Vita naglar kan kännas lite off men den grå tonen gör den nog lite mr bärbar. Du provade inte med holografiskt överlack?:)Jag ska göra det med nåt av mina vita, är sugen på vitt holo...

    SvaraRadera
  12. Roxcat: Visst gör det!

    Emma P: Ja, många vita ser för mycket ut som tippex på naglarna, men det här funkar bättre på mig. Jag ar ju dessvärre inget holografiskt överlack i min ägo. Skandal, jag vet! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!