måndag 30 juli 2012

OPI My Very First Knockwurst

OPI My Very First Knockwurst. Vilket o-classy namn på ett väldigt classy lack. Jag älskar det! Vilken underbar krock!

Ett smutsigt puderrosa krämlack är i alla fall vad det är. Färgen får mig också att tänka på rosa lera. Jag tror jag haft en lermask förut som hade den här färgen.





Jag tycker faktiskt att det här är vansinnigt snyggt! När jag tänker på vad jag vill bära på hösten så är det oftast skimmerlack med tonvis med djup eller sådana här sofistikerade, dämpade och gärna lite smutsiga krämlack.

Formulan var som en dröm. Lagom tjock och lättkontrollerad. Täcker helt med två lager.

Jag tror det här skulle funka utmärkt att använda som bas i någon sofistikerad typ av nail art. Jag ägnar mig själv aldrig åt nail art, men när jag bar detta började jag åtminstone fundera över vad man skulle kunna göra med det.

Mitt betyg: 5/5

My Very First Knockwurst. What a name on a polish! I love it! Especially since it belongs to a polish with a very classy, sophisticated color. Haha! The color is a dirty powder pink. It also makes me think of pink clay? I think I used to have a clay mask this exact color. This is such a gorgeous polish! I can definitely see myself wearing this a lot this upcoming fall. 
The formula is terrific and it covers nicely in two coats.

15 kommentarer:

  1. Åhhh vad fint!! jag brukar föredra "riktiga" färger, men denna var verkligen classy.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gör också oftast det, men ibland är sådana här färger precis vad man är sugen på.

      Radera
  2. Love it! it's really sophisticated and I need a nude like this!)

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt!!
    Skulle allt kunna tänka mig detta lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar det! Det är väldigt användbart faktiskt.

      Radera
  4. Både den här och Pretzeln tillhör mina favoriter ur kollektionen. De är fantastiska! Har använt dem så mycket redan nu, som underkläder, och de är fina på egen hand med. Men namnet på den här får mig att skämmas lite för Suzis räkning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev lite förvånad över hur mycket jag gillade det faktiskt. Kände mig inte så förväntansfull när jag plockae fram det och så visade det sig vara en fullpoängare! :-)

      Radera
  5. Rosa lera,utmärkt! :D

    Ja det här vill jag ha! Faktiskt, jag som mest använder mörkt.

    SvaraRadera
  6. Oh, vad vackert! Men hur i hela världen kunde de komma på ett sånt fult namn till ett sånt vackert lack :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tycker att det är hysteriskt roligt att de valt ett så grovt namn till ett så sofistikerat lack! :-)

      Radera
  7. Ooh, det här måste jag ju också ha. En joker i kollektionen vill jag påstå!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!