måndag 25 mars 2013

Leighton Denny I'm So Soirée

Nämen vad nu? Två inlägg på en dag? Jomenvisst, jag känner mig inspirerad. Här har vi ett till blått lack, men en helt annan sorts blå än Isadora Cloud. Leighton Denny I'm So Soirée är i stället ett mörkblått krämlack som hör till årets vår- och sommarkollektion Riviera.





Det här är det första lacket från Leighton Denny som jag testar och formulan var tunn, men lätt att kontrollera. Två lager täckte helt. Tyvärr bubblade det sig lite på ringfingernageln, jag vet inte riktigt varför. Kanske berodde det på att jag inte lät det första lagret torka innan jag lackade på det andra? Men det gör jag aldrig. Vem orkar vänta?

För mig är det här mer ett höst- och vinterlack än ett vårlack. Efter alla mörka nyanser jag levt med under vintern är jag mer sugen på glada färger och pasteller just nu.

Mitt betyg: 3/5

Leighton Denny I'm So Soirée from the Riviera collection is a dark blue creme. Thin and easy to control formula that covers in two coats. I got some bubbles on my ring finger nail, but I'm not sure why. Perhaps I didb't let the first coat dry enough (I rarely let it dry at all).

8 kommentarer:

  1. Håller med känns mer höst vinter än vår :) men väldigt fint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker mycket om den mörka nyansen på detta.

      Radera
  2. Urtjusigt!! Älskar de här svärtade tonerna! Kanske inte så vårigt, men väl värt att bära året runt tycker jag.
    Har snabbt gått förbi Leighton-lackhyllan varje gång jag är i London. Kanske ska stanna till där en stund nästa gång...? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju lite konstig där, har gärna sommarfärger på hösten och vintern, men inte höst- och vinterfärger när det är vår och sommar... Förmodligen för att jag älskar glada färger. :-)

      Radera
  3. Väldigt mkt min tanke att jag inte skulle köpa detta lack till våren. Det är fint men inte vad jag längtar efter att köpa och bära nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det här är defintivt ett lack jag sparar till hösten.

      Radera
  4. Det där är ett typiskt lack som jag dras till. Tycker det ser superfint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inget fel på det alls. Bara jag som befinner mig i en annan färgfas. :-)

      Radera

Kommentera gärna!