torsdag 28 mars 2013

OPI Polka.com

I dag är det skärtorsdag och jag åker till västkusten i eftermiddag och kommer tillbaka på måndag. Jag ska försöka tidsinställa några inlägg så att det inte blir helt dött här, men vi får se hur mycket jag hinner. Jag kommer i alla fall inte svara på kommentarer förrän jag kommer hem igen, så ni vet.

Dagens lack är OPI Polka.com, ett lager ovanpå Vant To Bite My Neck? Jag har sett den kombon på ett par bloggar och tyckte den var fin så jag körde på det.




Polka.com består i alla fall av stora turkosa, periwinkle och rosa hexagoner och så smått glitter i rosa och periwinkle. Alltihopa i en ofärgad bas. Mycket tjusigt faktiskt!

Formulan är åt det tjockare hållet, men inte galet tjock såsom den kan vara på vissa glitterlack. Jag tycker glittren fördelar sig hyfsat jämnt ut någon vidare ansträngning från min sida.

Polka.com går verkligen hem hos mig, jag tycker om kombinationen av färger. Sen måste jag nog testa att lägga det ovanpå en vårigare färg också. Kanske ett ljust rosa krämlack? Eller ett ljusgrått?

Mitt betyg: 4/5

OPI Polka.com is a really nice glitter polish that contains large hex glitter in pink, periwinkle and turquoise and small glitter in periwinkle and pink, all dispensed into a clear base. Here I've put one coat on top of Vant To Bite My Neck?, a combo I've seen on several blogs and really liked.
The formula is on the thick side, but not so thick that it's hard to use. It's fairly easy to distribute the glitter evenly onto the nails too.

5 kommentarer:

  1. Åhhh så snyggt det är! Polka.com är sååå vacker. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag beställde detta för ett tag sedan men har inte testat det än. Det är just det där, vilken bas man ska använda. Det här var ju en riktigt snygg kombo. :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det här är ett underbart lack. Ska nog minsann ta och beställa ett till mig också.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också att det är en fin kombi!:)

    SvaraRadera
  5. Dessutom är den jättesnygg att lägga på endast nagelspetsen, piffar upp vilket lack som helst :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!