torsdag 4 april 2013

Depend #2060 Twinkling Silver

Herregud vad tråkigt det är att vara förkyld! Trodde jag skulle bli vansinnig igår. Att vara helt ensam hela dagen får min själ att skrumpna ihop. Eller något. Men eftersom jag fortfarande är tokförkyld (något klarare i huvudet i dag dock) så hänger jag hemma i dag med.

Jag har ju bara hunnit visa ett fåtal av Mirage-lacken från Depend så jag tänkte visa ett till i dag, nämligen #2060 Twinkling Silver. Ett silverfoil med en hel del ljusblå foilpartiklar bland allt det silvriga. Jag uppfattar det faktiskt som ljust, ljust blått i stället för silver.


Jag faller tyvärr inte riktigt för detta, men jag kan inte riktigt sätta fingret på varför. Kanske är det bara inte ett lack jag är sugen på att bära såhär när våren precis gjort entré? Det har ju en vintrig, kylig känsla över sig.

Formulan var det inget fel på. Den är ganska tjock, men lättlackad. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 3/5

Depend #2060 Twinkling Silver is a silver foil with a good amount of light blue foil particles as well. I'm not sure why, but this one just doesn't speak to me. Maybe it's because I perceive this one to be more of a winter polish than a spring one? I'm more in the mood for happy, spring like colors right now.
The formula is good. Thick, but easy to apply. Three coats gave me full opacity.

11 kommentarer:

  1. Usch, vad trist att vara förkyld. Krya på dig fort.

    Det där har jag inte testat än. Nu när jag har lackat mig igenom en del av lacken känner jag verkligen att Depend borde ha satsat mer på de mörka nyanserna. De ljusa känns så trista. Det hade räckt med några fåtal ljusa.

    SvaraRadera
  2. Krya på dig!
    Jag föll faktiskt inte för ett enda lack ur den här kollektionen. Inte så kul, men bra för plånboken.

    SvaraRadera
  3. Krya på dig!

    Inget lack jag skulle använda på egen hand, men som underlag för stamping eller varför inte till mönster på stamping.

    SvaraRadera
  4. Krya på dig Anne!
    Tycker det är ett fint lack, kanske inget man känner massor för nu, men väldigt fint med de ljusblå foilpartiklarna. :-)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är ganska fint men inte speciellt intressant så köpa det skulle jag inte. Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Håller med Helena, tänk hur snyggt detta vore att stampa med!

    SvaraRadera
  7. Ja men visst, helt galet tråkigt att vara hemma när man är förkyld!!
    hoppas du ktyar på dej snabbt :)

    SvaraRadera
  8. Krya på dig! Hm, jag tror också att det kanske är fel säsong just nu, nu vill man ju kanske ha mer pastel, glada färger och inte sånt som är metalliskt, kallt och isigt.

    SvaraRadera
  9. Jag tycker med att det faktiskt ser ljusblått ut! Fint, men inget jag kommer att skaffa. Man är ju mer sugen på pasteller och in-your-face-färger nu när ljuset kommit tillbaka :) Krya på dig!

    SvaraRadera
  10. Det är verkligen tråkigt att vara sjuk och lacket är lite åt det tråkiga hållet det med. Du kommer må bättre med lite neon på naglarna. Eller glitter.

    SvaraRadera
  11. Lovely polish, especially as silver is my favourite colour.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!