fredag 18 oktober 2013

United in Pink: Lilypad Lacquer Pink Flamingo

I dag är jag med på både Kerstins holofredag och Helenas och Pamsans temavecka United in Pink. Inte illa! Jag deltar med Lilypad Lacquer Pink Flamingo, ett ceriserosa lack med scattered holo. Effekten är ganska svag, den orkar inte bilda några regnbågar. Men det är ändå väldigt tjusigt, jag är superförtjust i den rosa färgen.


 
Formulan var ganska tjock, men lättlackad. Det täcker med bara ett lager, men eftersom jag alltid blir misstänksam när sånt händer så målade jag två lager i alla fall. Det gjorde dock inte någon skillnad.

Mitt betyg: 4/5

Lilypad Lacquer Pink Flamingo is a hot pink with scattered holo. The holo effect isn't too impressive, it doesn't form any rainbows or so. But it's still a very pretty polish, I'm glad I bought it. 
The formula was on the thick side, but easy to paint with. One coat gave me complete coverage, but I added a second coat anyway. It didn't make any difference.

24 kommentarer:

  1. Lite för rosa för mig, men ändå fint på något sätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar verkligen färgen, men holoeffekten hade ju kunnat vara starkare.

      Radera
  2. Jättefin färg men hade gärna sett liiite mer holo.

    SvaraRadera
  3. Underbar rosa färg måste jag säga.. Och då gillar jag ju inte ens rosa. Jo men detta passade fin fint :) Fint holo också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också färgen är superfin! Som hololack betraktat är det kanske inte lika imponerande.

      Radera
  4. Tycker det ser läckert ut, nästan som att det vore småprickigt med holodammet:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ju gärna sett en regnbåge eller två, men det är ju fint ändå. :-)

      Radera
  5. Jag tycker det är väldigt fint. Attraktiv färg. Måste testa det märket snart också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag var tvungen att skaffa True Blood efter att ha sett det hos Sminkan och då var det ju lika bra att testa ett par andra också: :-)

      Radera
  6. Tycker att effekten är mesig men färgen snygg!

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Ja, det är fint trots bristande holoeffekt!

      Radera
  8. Du har den absolut bästa nagellacksbloggen. Jag är djupt fascinerad över hur många lack du hinner med per månad. Däremot saknar jag dina helhandsbilder, som du alltid tog. Det var så bra, för man såg mycket bättre hur lacket såg ut mot hudfärg osv. Hur det ser ut som helhet helt enkelt. Bara en tanke :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad kul att höra att du gillar min blogg! Helhandsbilderna kommer att återkomma så småningom. Där jag fotar nu (bor ju för tillfället inte hemma) har jag svårt att få till dem. Ljuset blir inte rätt.

      Radera
  9. Jättefin färg, synd på holoeffekten bara..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är ju inte så mycket att hänga i granen.

      Radera
  10. Supersnyggt! Har blivit ett riktigt fan av Lilypad på det senaste, väldigt fina lack och bra att hantera.

    SvaraRadera
  11. Åh vilken snygg färg! Men synd att den inte var mer holo. Lilypad verkar väldigt ojämna i effekten tyvärr...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!