fredag 1 november 2013

Celestial Cosmetics Rosy Plum

Jag har haft fullt upp den här veckan så bloggen har tyvärr blivit lidande. Har varken hunnit blogga eller läsa andras bloggar. Men i dag jobbar jag bara halvdag och det gör jag hemifrån. Brukar inte gilla att jobba hemifrån eftersom jag tycker det är skönare att sitta vid skrivbordet på jobbet, men efter den här veckan känns det skönt att kunna jobba i morgonrocken.

Jag har inget holo åt er denna fredag utan tänkte visa er ett lack jag burit ända sedan i söndags eftersom jag inte haft någon tid att lacka om. Celestial Cosmetics Rosy Plum, en av färgerna tillverkade speciellt för Edgy Polish.

Rosy Plum är en rödbaserad lila med blå mikroflakes och sparsamt med stora, röda hexagoner.


Appliceringen var tålamodskrävande. Formulan är tunn och ganska rinnig. De röda hexorna sjunker gärna till botten så man får skaka flaskan en del, eller låta den stå upp och ner en stund, innan man påbörjar lackningen, men man får ändå fiska ganska rejält för att få tag i dem. Jag ville ha 1-2 hexor per nagel, men ett par naglar blev ändå utan. Tre lager krävdes för att det skulle täcka helt.

Min känsla för lacket påverkas säkert av appliceringen, men jag är inte särskilt förtjust. Det är fint, men inte så fint att det känns speciellt.

Mitt betyg: 3/5

Celestial Cosmetics Rosy Plum is a custom shade made exclusively for Edgy Polish. It's a red toned purple with blue micro flakes and large, red hex glitter. 
The application required patience. The formula is thin and kind of runny. The hex glitter likes to sink to the bottom, so you have to either shake the bottle a bit before using it or have it stand upside down for a while. Still, it took some fishing to get them onto the nails. I wanted 1-2 hexes per nail, but a few of them didn't get any. I used three coats.

17 kommentarer:

  1. Det här känns väldigt annorlunda vilket är kul. Tycker det är ganska fint men inget jag känner är ett måste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det röda glittret mot den lila basen känns kul, men jag tycker att det skulle vara mer av det för att man skulle få någon effekt.

      Radera
  2. Det är en väldigt fin färg, men verkar lite jobbigt med fisket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, "fiskemässigt" var det här nog det värsta lacket jag råkat ut för faktiskt.

      Radera
  3. Snyggt, men jag blir också lite tveksam när man får jobba för mycket för att få det snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, är lacket spektakulärt vackert kanske jag kan ha lite mer tålamod, men det här är inte så speciellt.

      Radera
  4. Nja. På nått sätt känns det som att hexen applicerats av misstag, att nått fastnat i lacket medan det fortfarande var blött

    SvaraRadera
  5. Hmm, tveksamt. Gothenburg Green var finare, det kunde gott varit lite mer hexor i denna...

    SvaraRadera
  6. Fin färg men känns inte direkt speciell. Men den passade dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tycker inte heller den känns så speciell.

      Radera
  7. Tycker det ser snyggt ut men låter ju inte som nån dröm att lacka med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det blev en del suckande under lackningen. :-)

      Radera
  8. Mja... Nej, den är lite tam på något sätt. Men Gothenburg green var jag klart sugen på efter dina bilder.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!