onsdag 22 januari 2014

OPI 4 in the Morning

Jag har swatchat nästan hela Gwen Stefani-kollektionen, nu ska jag barat få ut inläggen också.

4 in the Morning (en av mina favoritlåtar med Gwen!) är ett satinmatt svart lack. Eftersom jag är skeptisk till svart på mina egna naglar trodde jag inte att det här skulle gå hem hos mig, men faktum är att jag gillar det. Det är mycket mer klädsamt än jag förväntade mig.

 
 

Formulan var fantastiskt fin. Bra tjockled, inte det minsta rinnig och kort torktid. Eftersom det är semimatt i finishen så är det inte tänkt att man ska avsluta med ett topplack, men det kan man förstås ändå göra om man vill ha en glansig yta. Jag har två lager på bilderna.

Mitt betyg: 4/5

OPI 4 in the Morning is a satin matte black. Since I'm skeptical about wearing black on my own nails I didn't expect to like this one. But I really do! It's actually quite nice. The formula was great, very smooth and easy to apply. It dries fast, but not so fast that it becomes difficult to work with. Two coats gave me full coverage.

28 kommentarer:

  1. Snyggt... det var verkligen fint!!!! Det är dumheter, tycker jag, att du inte skulle passa i svart nagellack. Var har du fått det ifrån?

    Men jag vet vad min styvdotter skulle säga, hon skulle älska det! Hon är 5 och vill vara lejon helst av allt och försöker gå som lejon och önskar sig svart läppstift.Hon skulle bli eld och lågor, för det här är så matt och svart... ser precis ut som lejonklor. Haha.

    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara något jag fått för mig, att jag inte passar i det. Du vet hur det kan vara. :-)

      Haha, vad gulligt med din systerdotter!

      Radera
  2. Det här är så himla snyggt! Jag brukar inte känna ha-begär efter svarta lack såvida de inte innehåller någon form av glitter, men detta måste jag nog ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, svarta lack med glitter brukar oftast gå hem hos mig, det är när det är bara svart som jag brukar ha svårt för det. Men det här är verkligen snyggt. :-)

      Radera
  3. Såååå läckert! Gillar finishen. :-)

    SvaraRadera
  4. Åh jag gillar detta! Å ena sidan känns svart lite tråkigt, men finishen ser ut som något slags läder! Häftigt, måste kanske köpa endå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finishen gör det helt klart mer spännande än om det bara varit ett svart krämlack.

      Radera
  5. Ehum, alltså nej, jag är inte så förtjust. Tycker mest det ser ut som vanligt lack som slitits matt. Fast jag var extremt sen med att gilla struktur så jag kanske ändrar mig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju aldrig riktigt fallit för den matta/sidenmatta trenden, skaffade några lack sist det begav sig, men de har mest stått och dammat igen.

      Radera
  6. Snygg finish men jag är inte så glad för svart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag brukar ju inte heller vara det, men det här funkar :-)

      Radera
  7. Blir ju mjukare i färgen när det är den finishen, väldigt snyggt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ser inte alls lika hårt ut som ett vanligt svart krämlack kan göra.

      Radera
  8. Måste verkligen ha det här lacket! Har du nå tips på var man ska beställa nu när dom skärpt reglerna i england? beställde alltid från beautybay förrut..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du bara vill ha något enstaka lack skulle jag beställa från eBay, annars finns ju t.ex Nailsupplies.us.

      Radera
  9. Ja, inte så tokigt. Jag minns när satinlacken först kom, när var det... 2010? Alla fall, jag ville ha massor av satinlack och jagade dem på ebay men sen insåg jag att de har samma problem för mig som de matta, jag vill överlacka dem. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var nog 2010. Jag föll aldrig riktigt då, men kanske är jag mer mottaglig nu. :-)

      Radera
  10. Wow!!! love it! This is def a pretty dark colored nail polish. I find it classy and perfect for any occasion.

    SvaraRadera
  11. Svar
    1. Ja, jag trivdes verkligen oväntat bra i det!

      Radera
  12. Jättefint! Mitt problem med satin och matta lack är att jag så gärna vill ha överlack på dem. Det förstör ju hela syftet, men blir ju oftast precis lika fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De passar ju oftast fantastiskt bra med överlack också!

      Radera

Kommentera gärna!