lördag 8 februari 2014

Depend #398

Så var det lördag, jag ska swatcha lite och sen har jag tvättstugan. Inte särskilt sugen, men det måste ju göras.

Jag tänkte visa ett lack från Depends vårkollektion, en lila jag verkligen gillar. #398 är en blåbaserad lila crelly. Jag är ju kinkig med lila och förväntade mig inte att jag skulle gilla det här så mycket som jag faktiskt gjorde. Men det är ett underbart lack! Så glansigt och snyggt.



Formulan är helt okej, kanske lite, lite rinnig, men jag upplever lackningen som rätt så smärtfri. Eftersom det är en crelly får man en fin glans även utan topplack, men jag skulle förstås aldrig hoppa topplacket. Ett snabbtorkande topplack är ett måste om man vill slippa sitta och vänta i evigheter på att lacket ska torka. 

Mitt betyg: 4/5

Depend #398 from the spring collection is a blue toned purple crelly. I'm very picky when it comes to purples, but I really like this one. The formula was good, slightly runny but not so much that it made application difficult. I did three coats.

17 kommentarer:

  1. YAY! Vad snygg den är!

    SvaraRadera
  2. Oooh jag håller med! Mycket fin!

    SvaraRadera
  3. Grym lila helt enkelt! Intensiv och snygg!

    SvaraRadera
  4. Fint! Men kan inte du förklara vad som menas med crelly och jelly och vad det nu finns för olika lack? Vore kul! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En jelly är mer genomskinlig och med väldigt hög glans. En crelly är som en korsning mellan ett krämlack och en jelly - det har samma täckningsgrad som ett krämlack men med glansen hos en jelly. :-)

      Radera
  5. Både för och nackdel med att ha hus och egen tvättmaskin. Det går att tvätta när helst det behövs men å andra sidan så "har" man tvättstugan typ jämnt. Åtminstone känns det så efter att jag fick barn;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag förstår det, men det låter ändå som en dröm att kunna tvätta när man vill. :-)

      Radera
  6. Ser jättefint ut! Sminkan har alla Depends vårlack just nu men hon ska skicka ett gäng till mig, bland annat denna:)

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt fin färg. Jag tycker nog att Depends vårlack har en del höjdpunkter och är rätt sugen på att shoppa några.

    SvaraRadera
  8. Så snyggt! Får nog hamna på vill ha listan :)

    SvaraRadera
  9. Det där var en ruskigt fin lila! Habegääääär!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!