tisdag 18 mars 2014

Ciaté Baby Doll

Ni har redan sett lacken från Ciatés Dollhouse-kollektion på många nagellacksbloggar. Även jag har fått hem en flaska för testning, det ljusrosa Babydoll. Grejen med den här kollektionen är finishen, lacken torkar helt matta och finishen ska påminna om porslin. Och ja, det gör den måste jag säga. 







Jag gillar faktiskt det här! Jag tycker att det ser coolt ut och det tycker min pojkvän också (inte någon ny utan det är den förra som är tillbaka igen, vi gör ett nytt försök). Jag är faktiskt rätt sugen på att köpa hela kollektionen, man kan köpa hela kollektionen (fem lack) som minisar i en söt ask som ser ut som ett dockhus för 219 kr.

Ni har säkert läst en del om att formulan upplevs som knepig. Jag håller med om att den är knepigare än ett "vanligt" lack, men så farligt tyckte jag inte att det var. Det är lätt värt det för det coola resultatet. Formulan är lite halvtjock och man gör bäst i att lacka med så drag som möjligt. Det torkar snabbt och har en viss tendens att visa alla ojämnheter man har, men det ser ju värre ut på närbild än vad det gör i verkligheten. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt och bli hyfsat jämnt.

Mitt betyg: 4/5

Ciaté Baby Doll is part of the Dollhouse collection. All of the five polishes released with this collection has a matte, porcelain like finish. Baby Doll is a light pink and I think it looks really cool! The formula is semi thick and dries really quickly so you have to be quick when applying it and try to use as few strokes as you can. This is three coats.

19 kommentarer:

  1. Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om dessa. På dina bilder det det dock fint ut, men det väcker inget köpbegär... Håller tummarna att ert nya försök blir bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är nog många som inte uppskattar finishen, men jag gillar den verkligen.

      Radera
  2. Vad fint du fick till det! Jag tycker att de är ganska svårmålade.

    Och du, heja på med försöket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var inställd på att det skulle vara jobbigt att lacka med, men tyckte inte det var så farligt. :-)

      Radera
  3. Jag tycker de är riktigt fina :) Denna färgen kanske inte är min största favorit men jag gillar verkligen den matta finishen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Skulle vilja ha alla utom det beiga.

      Radera
  4. Färgen är inte riktigt min grej, men ytan är helskön. Jag gillade verkligen Sweet Pea som jag testade. Tycker det är synd man inte kan köpa dom styckvis. Jag hade lätt köpt ett par till om man kunde gjort det.

    Och du jag håller tummarna för att det ska funka med pojkvännen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sweet Pea är nog den snyggaste i kollektionen. Och vete tusan om det inte blir ett köp av minisarna. :-)

      Radera
  5. Jaha. Det är min enda kommentar om denna. Jag hoppar definitivt över att köpa den!

    Kul att det har tagit upp sig med pojkvännen igen. Jag önskar er all lycka!

    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä det här är nog inte för alla. :-)

      Radera
  6. Jag önskar dig alltid all lycka i allt du gör!

    SvaraRadera
  7. Jag har lite svårt för den här finishen, MEN det tog mig också iofs evigheter att börja gilla texturlack ;) Min kille och jag är på vårt tredje försök som iofs nu varat i 11 år ;) Ibland tar det lite tid innan man bestämt sig bara ;) Hoppas allt går bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har för mig att jag föll rätt snabbt för texturtrenden också. Men förra gången det begav sig med matta lack var jag inte lika övertygad. :-)

      Radera
  8. Tycker det ser fint ut! Gillar både färg och finish. Håller tummarna för dig och karln, ibland funkar det bättre efter ett uppehåll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns bättre den här gången faktiskt! :-)

      Radera
  9. Kul med pojkvännen!

    Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om lacket, behöver nog mer betänketid...

    SvaraRadera
  10. Jag gillar lacket! Har inte testat att lacka med dessa lacken själv, men kan tänka mig, precis som du säger, att det kan vara värt lite strul. För fint är det!

    SvaraRadera
  11. Nja jag gilla inte dessa lacken, färgerna är fina men finishen och formulan gillar jag inte alls.
    Lycka till med killen :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!