onsdag 30 december 2015

Mina 20 favoritlack 2015

2015 är snart till ända och det innebär såklart att det är dags för det traditionsenliga inlägget med mina 20 favoriter från året som gått. Med på listan är lack jag burit under året, de är inte nödvändigtvis släppta under 2015. Jag har heller inte brytt mig om lackens egenskaper utan enbart gått på vilka lack som jag älskat att bära.

Jag konstaterar att det är ganska mycket lila med på listan, vilket kanske är lite förvånansvärt eftersom jag ständigt tjatar om att jag är kinkig med lila. Men i år har jag burit många lila skönheter som har tagit en plats i mitt hjärta. 

Så, det här är mina 20 favoriter från 2015.






  
 


 




 


 




 


 


 


 




 
15. Essie Tuck In My Tux.


 


17. ILNP Gaia.




 



 Så många snyggingar! Inte så konstigt att man älskar nagellack när det finns så många spännande och roliga märken, eller hur? De här inläggen med årets favoriter hör faktiskt till de allra roligaste att skriva, det är så roligt att titta tillbaka på året som gått.

Nu hoppas vi att 2016 blir ett lika bra lack-år, det är jag övertygad om att det blir.

Vilka har varit era favoritlack i år? Vilken är eran favorit bland de här lacken?

2015 is nearing it's end and it's time to do my favorite top 20 from this year. The list contains my favorite polishes worn this year, they haven't necessarily been released during 2015. And I haven't taken application into consideration at all, these are simply the 20 polishes I've enjoyed wearing the most. I'm a bit surprised to see how many purples made it onto the list this year, especially since I'm always going on about how picky I am with purples. :-) Which polishes have you loved the most this year?

14 kommentarer:

  1. What a wonderful Top-20 - I love really many of them!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, it wasn't easy picking them! :-)

      Radera
  2. Jag älskar nr 4! Hur tusan får man tag i det…?

    En fråga i övrigt: Hur får du bort glitter från naglarna? Jag drar mig för att använda glitterlack eftersom glittret är så svårt att få bort.

    Mvh Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte min från Llarowe.com, men de säljer tyvärr inte Different Dimension längre. Kollade på Different Dimensions egen webbshop, men där är den tyvärr slutsåld... :-(

      Vad gäller glitterlack så använder jag mig av någon av följande tre metoder: 1. Ett särskilt baslack för glitterlack (t.ex OPI Glitter Off eller Isadora Peel Off Base) som gör att man enkelt pillar bort lacket när man vill ta bort det
      2. Sephoras "pullburk" (hehe, så fult ord) för glitterlack - så bra! Älskar den här produkten, den är fantastiskt smidig.
      3. Foliemetoden. Lite bökig, men funkar bra. Läs mer om den här t.ex: http://lelack.blogspot.se/2012/09/steg-for-steg-foliemetoden.html

      Lycka till! :-)

      Radera
  3. Oj vad mycket fina lack! Jag jobbar på mina listor, inte helt lätt att välja. Hoppas dessutom på många roliga listor så jag får lite inspiration.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det är verkligen inte lätt att välja, men gud vad roligt det är att gå igenom alla lack man visat under året. :-)

      Radera
  4. Oj! Different Dimension Orion Nebula väckte verkligen ha-begär!!

    SvaraRadera
  5. Wow, så mycket snyggt!! Flera stycken (som ILNP Gaia, OPI This Color's Making Waves, Pahlish Caramel Apple Orchard mm) måste jag skaffa asap :D
    Gott Nytt År Anne!

    SvaraRadera
  6. Åh nr 4 får nog bli min favorit av dom :)

    SvaraRadera
  7. Väldigt många fina lack här! Alltid kul att se andras topp 20:)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!