torsdag 13 oktober 2016

OPI - Never a Dulles Moment

Jag försöker speeda på visandet av Washington DC-kollektionen lite eftersom jag är så sugen på att börja testa julkollektionen. Därför tar vi oss en titt på Never a Dulles Moment i dag. En lite dämpad gul, väldigt passande för hösten. Nyansen påminner mig om omelett-smet. Ägg med mjölk alltså.

Jag är extremt förtjust i detta. Tror det är det snyggaste gula lack som släppts i år faktiskt.

 

Formulan är rätt bra för att vara ett gult lack, men visst blir det något ojämnt. Tre lager krävdes ändå för att det skulle bli helt jämnt och fint. Jag avslutade med ett lager av OPI Plumping top coat. 

Mitt betyg: 4/5

Time for one of my favorites from the Washington DC collection! Never a Dulles Moment is a muted yellow creme, a great yellow for fall. I actually think this is my favorite yellow released this year. It's amazing! The formula was pretty good for a yellow, but it does apply slightly uneven so I needed three coats to make it even.

5 kommentarer:

  1. Det här tycker jag också är riktigt fint.

    SvaraRadera
  2. Nice color! Sunny, but not too bright.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också det är assnyggt!fick det i födelsedagspresent och ser fram emot att testa!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!