måndag 17 oktober 2016

OPI - Yank My Doodle

Jag har haft en riktig kanonhelg som innehållit både middag hos vänner och biobesök med kompis. På mina naglar har OPI Yank My Doodle suttit. Färgen är svår att beskriva, jag blir inte riktigt klok på den. En slags smutsig, dämpad tegelröd som lutar mot orange. Typ. Mina bilder är dessvärre tagna i rätt usla ljusförhållanden och visar inte färgen helt korrekt. Den är mer dämpad än bilderna antyder.

Jag tycker i alla fall att det är en fin och lite ovanlig färg. Jag är inte helt upp över öronen förälskad i den, men tycker absolut om den.



Formulan var trevlig på alla sätt. Jag körde faktiskt på tre lager, men det vara bara för att jag såg att det var lite ojämnt på en nagel. Hade jag varit mer noggrann under lackningen så hade det räckt med två lager. Jag avslutade med ett lager topplack.

Mitt betyg: 4/5

I had a great weekend that included both dinner at friends and move with another friend. On my nails I've had OPI Yank My Doodle. The color is hard to describe. It's sort of a muted, dirty brick red that leans towards orange. My pictures was taken under poor lighting circumstances so they're not that accurate I'm afraid. It's much more muted in reality. It's a really nice color and I think it's pretty unusual too. The formula was great. I did three coats, but that was only because I noticed it was a tad bit uneven on one of my nails. Had I been more careful when applying it two coats would have been enough.

6 kommentarer:

  1. Jag blev rätt förtjust i den här färgen, helt klart annorlunda och det är alltid kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om den, men känner mig inte sådär förälskad som jag blir ganska ofta. :-)

      Radera
  2. I think you are right, it's very unique...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah, I doubt I have a dupe for it in my stash. :-)

      Radera
  3. Jag brukar inte gilla såna här lack men jag bara en liknande färg från IsaDora i förra veckan och kände mig faktiskt rätt bekväm i den. Så ja, den är helt okej men jag skulle inte köpa den.

    SvaraRadera
  4. Cute Shade

    --Sony
    http://nailscontext.blogspot.com/

    SvaraRadera

Kommentera gärna!