tisdag 1 november 2016

Essie - Cozy in Cashmere

Dags att visa det andra lacket från Essies Cashmere-kollektion. Cozy in Cashmere är taupefärgad med blått skimmer. Skimret är väldigt diskret, men ger fin lyster. Lacket är förstås matt precis som alla lack i kollektionen. Jag gillar det, även om jag inte är lika tossig över det som jag var över Spun in Luxe.





Jag testade såklart att lägga topplack över det också. Personligen föredrar jag det matt.


Jag tyckte det här var något mer svårlackat än Spun in Luxe. Det har en tendens att bilda vallar så man får vara lite snabb med att jämna ut det innan det hunnit torka. Jag fick också en skum "knöl" längst upp på lillfingernageln som jag inte riktigt vet var den kom ifrån. Två lager räcker för full täckning.

Mitt betyg: 3/5

Essie Cozy in Cashmere is part of the Cashmere collection. It's a matte taupe with subtle blue shimmer. The shimmer is fairly subtle, but adds a nice lustre and makes it interesting. I like it, though I don't love it as much as I loved Spun in Luxe. I tried adding top coat to it too, but personally I prefer it matte. 
The formula was slightly trickier than Spun in Luxe, it doesn't self level so you have to look out for ridges. Two coats was enough for complete coverage.

2 kommentarer:

  1. Vackert men såklart inte det finaste i kollektionen. De jag har testat har jag verkligen gillat än så länge dock:)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!